Τα θέματα ήταν διατυπωμένα με απόλυτη σαφήνεια και προσανατολισμένα ώστε να γράψει καλά η πλειοψηφία των μαθητών.
Το Α΄ Θέμα ήταν εστιασμένη περίληψη μίας μόνο παραγράφου, δηλαδή ενός αποσπάσματος μικρότερου από το συνηθισμένο ζητούμενο.
Το Β΄ Θέμα είχε σαφέστατες διατυπώσεις και παρέμενε στον κειμενοκεντρικό χαρακτήρα του διαγωνίσματος με έμφαση στην κατανόηση, στην προσθετικότητα και στην αυτενέργεια των μαθητών αφού μεταξύ των ζητουμένων ήταν και η κατάρτιση νέων τίτλων.
Το Γ΄ Θέμα, το γνωστό και μελοποιημένο ποίημα του Νίκου Γκάτσου ήταν προσανατολισμένο στον ερμηνευτικό σχολιασμό του ποιήματος και στην ανάλυση της άποψης των μαθητών.
Το Δ΄ Θέμα, η παραγωγή λόγου, ήταν σαφώς διαρθρωμένη σε δύο ζητούμενα και στηριγμένη στα δύο μη λογοτεχνικά ζητούμενα. Το θέμα ήταν ευρύ και αφορούσε τα απαραίτητα εφόδια των νέων για τη ζωή και με ποιες δράσεις θα μπορούσαν να βελτιώσουν τον κόσμο.
Θέματα που θα προσφέρουν μεγαλύτερες βαθμολογίες σε σχέση με προηγούμενα έτη, όμως η διαβάθμιση της δυσκολίας εμφανίζεται μετά την κατοχύρωση βαθμού αρκετά υψηλότερου της βάσης.
Θέμα Α΄: Αναμενόμενα θέματα για προετοιμασμένους μαθητές. Δεν εμφανίστηκε ισχυρισμός με αιτιολόγηση, επιπλέον διευκόλυνση για τους υποψηφίους.
Θέμα Β΄: Αναμενόμενο θέμα, εξετάζοντας βασικές γνώσεις και μεθοδολογίες. Το ερώτημα Β4 (ii) μπορεί να προσδώσει διαβάθμιση βαθμολογιών.
Θέμα Γ΄: Εφαρμογή ορισμών και βασικών θεωρημάτων καθώς και εξέταση άλγεβρας προηγούμενων ετών.
Θέμα Δ΄: Τυπικό θέμα με τα ερωτήματα Δ1 και Δ2 να συνηθίζονται ενώ το Δ3 απαιτεί εξοικείωση με σύνθετους αλγεβρικούς μετασχηματισμούς και το Δ4 έχει πιθανή έλλειψη δεδομένου (διότι δεν συνηθίζεται) η οποία αναγκάζει τους μαθητές να διαχωρίσουν περιπτώσεις για ολοκληρωμένη τεκμηρίωση σύμφωνα με τα δεδομένα.
Το αδίδακτο κείμενο προέρχεται από το έργο του Ξενοφώντα “Απολογία Σωκράτους”.
Η μετάφραση είναι μέτριας δυσκολίας. Η νοηματική ερώτηση διατυπωμένη με σαφήνεια και με αναμενόμενη απάντηση.
Οι παρατηρήσεις της γραμματικής και του συντακτικού χαρακτηρίζονται ως απλές χωρίς ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας.
Θέματα με τα οποία η βάση προσφέρεται με σχετική ευκολία και ακολουθεί διαβαθμισμένη δυσκολία με τα θέματα Γ΄και Δ΄. Σε σχέση με τα τελευταία έτη τα θέματα είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμα από προετοιμασμένους μαθητές.
Θέμα Α΄: Καλύπτει βασικές γνώσεις.
Θέμα Β΄: Επίσης ομοίως με το Α’
Θέμα Γ΄: Ακριβώς το ίδιο θέμα με την προσομοίωση του Ομίλου μας ! Συγχαρητήρια στην επιτροπή των Βιολόγων μας!
Θέμα Δ΄: Απαιτείται χρόνος καθώς χρειάζεται διερεύνηση αλλά είναι διαχειρίσιμο από πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας με εύκολη πρόσβαση στη βάση του δέκα αλλά με κλιμάκωση μέσω των θεμάτων Γ΄και Δ΄. Το θέμα Γ΄(ογκομέτρηση) είχε εξεταστεί ακριβώς στο διαγώνισμα προσομοίωσης του Ομίλου μας.
Θέμα Α΄: Εύκολο θέμα θεωρίας εξετάζοντας πολύ βασικές γνώσεις
Θέμα Β’ : Μέσα στα πλαίσια των απαιτήσεων των εξετάσεων.
Θέμα Γ΄: Κλασσικό θέμα ιοντικής ισορροπίας με ιδιαίτερη προσοχή στο ερώτημα Γ5
Θέμα Δ΄: Θέμα διαβαθμισμένης δυσκολίας με δύο τρία σημεία που απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή. Το Δ3 ξεχωρίζει άριστους μαθητές.
Μέτριας δυσκολίας φέτος τα θέματα για το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Πιο συγκεκριμένα στο θέμα Α οι ερωτήσεις ήταν αρκετά απλές και οι διαβασμένοι μαθητές κατάφεραν να συγκεντρώσουν όλες τις μονάδες του συγκεκριμένου θέματος.
Το θέμα Β είχε δύο ερωτήσεις ανάπτυξης διαβαθμισμένης δυσκολίας. Οι διαβασμένοι μαθητές και εδώ δεν είχαν πρόβλημα να απαντήσουν στο πρώτο ερώτημα το οποίο ήταν αρκετά απλό. Το δεύτερο ερώτημα ήταν πιο δύσκολο και απαιτούσε καλή γνώση της ύλης.
Το θέμα Γ αποτελείται από τρία ερωτήματα. Στο πρώτο οι μαθητές εξετάστηκαν σε δύο αναμενόμενους ορισμούς. Ενώ στο Θέμα Β εξετάστηκαν σε μια ερώτηση ανάπτυξης την οποία οι διαβασμένοι μαθητές κατάφεραν να απαντήσουν με ευκολία. Η τρίτη ερώτηση ήταν επίσης απλή.
Στο θέμα Δ υπήρχαν πάλι τρία ερωτήματα τα οποία ήταν και τα πιο δύσκολα. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο ήταν συνδυαστικό και απαιτούσε καλή γνώση της ύλης. Το δεύτερο ερώτημα ήταν πιο απλό και αναμενόμενο. Όσον αφορά το τρίτο ερώτημα, ήταν ένα από τα πιο δύσκολα και δυσνόητα σημεία του βιβλίου. Μόνο οι πολύ καλά διαβασμένοι κατάφεραν να το απαντήσουν με επιτυχία.
Συνοψίζοντας τα θέματα ήταν απλά για τους προετοιμασμένους μαθητές. Καλύφθηκε όλη η ύλη του βιβλίου στα θέματα, ενώ τα θέματα ήταν σαφή.
Θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας με έμφαση στον όγκο και ερωτήματα που θα ξεχωρίσουν άριστους μαθητές.
Θέμα Α΄: Κριτική κατανόηση της θεωρίας. Δεν παρουσιάζει παγίδες.
Θέμα Β΄: Εφαρμογές με κατανόηση και έκταση υπολογισμού. Οι μαθητές μας προετοιμασμένοι απόλυτα για παρόμοια θέματα.
Θέμα Γ΄: Εύκολες μονάδες από τα εναλλασσόμενα μεγέθη στα Γ1 και Γ2, με απαίτηση όμως υπόβαθρου μηχανικής Α΄Λυκείου καθώς και κυκλωμάτων Β΄Λυκείου στα επόμενα ερωτήματα Γ3 και Γ4. Αστοχία της επιτροπής η εκφώνηση του Γ3 για t=0 αφού νωρίτερα στο Γ2 έχει χρησιμοποιηθεί μεταγενέστερη χρονική στιγμή.
Θέμα Δ΄: Διαβαθμισμένης δυσκολίας ερωτήματα ισορροπίας στο Δ1 που όμως δεν στοιχίζουν για επόμενα ερωτήματα. Στη συνέχεια Δ2 έως και Δ5 εξετάζουν κρούσεις, ενεργειακά θεωρήματα και ταλαντώσεις με σημεία που απαιτούν κατανόηση και προσοχή.
Τα θέματα σήμερα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια, αλλά δεν εξέταζαν ικανοποιητικό εύρος της ύλης. Συγκεκριμένα ήταν πολύ αποσπασματική η εξέταση του 2ουκεφαλαίου, των λεγόμενων «Κομμάτων», ενώ περιοχές της ύλης όπως η Οικονομία του 19ου αιώνα ή το Προσφυγικό του 19ου αιώνα είχαν εξαιρετικά περιορισμένη έως ανύπαρκτη αναφορά. Από την άλλη πλευρά η Οικονομία του 19ου αιώνα συγκέντρωνε σχεδόν 50 μονάδες σε μια περιοχή 12 σελίδων από τις 100 και πλέον της ύλης…
Οι ορισμοί ήταν συνηθισμένοι οι δύο από το προσφυγικό ζήτημα και ο τρίτος εξέταζε συνδυαστικές γνώσεις από κόμματα και προσφυγικό ζήτημα (Συνθήκη Σεβρών)
Η επαναλαμβανόμενη άσκηση σωστό λάθος (Α2) ήταν ευνόητη και σαφώς διατυπωμένη.
Το θέμα Β1 ήταν σαφώς διατυπωμένο και οριοθετημένο αλλά η ακαδημαϊκού ύφους ονοματική του διατύπωση προκάλεσε σύγχυση στους υποψήφιους ως προς το ακριβές ζητούμενο.
Το θέμα Β2 ήταν σαφώς διατυπωμένο και διαρθρωμένο σε δυο σκέλη.
Τα θέματα των πηγών ήταν πολύ εύληπτα και διαρθρωμένα με σαφήνεια. Το δεύτερο στην ουσία επαναλαμβάνει ζήτημα του 2013 και το β’ σκέλος συνδυάζει την ενότητα Γ1 της οικονομίας με τη Γ1 των κομμάτων στη σελίδα 81.
Tα φετινά θέμα στο μάθημα των «Οικονομικών» μπορούν να χαρακτηριστούν ως βατά, παρόλο που κάποια σημεία του απαιτούσαν εξοικείωση με αλγεβρικές πράξεις. Ένας καλός προετοιμασμένος μαθητής θα μπορούσε να γράψει ένα πολύ καλό βαθμό.
Αν ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα για τα Φροντιστήρια του Ομίλου “NOYΣ” επικοινωνήστε μαζί μας.
design & coding with ♥ ipassas.com